No reviews yet. Be the first to share your experience!
PO-BO
Rooms-Katholiek
No performance data available
Year | Speciaal / Praktijk | VMBO-B-K | VMBO-T | HAVO | VWO | VWO+HAVO | VWO+HAVO Ratio | Overig |
---|
City | Alphen aan den Rijn |
---|---|
conviction | Rooms-Katholiek |
Type of Education | PO-BO |
Vestigingsnaam | |
Denominatie | |
Soort onderwijs | |
Schoolnaam | |
Schoolbestuur | |
Address | |
Schoolbestuur | |
Website van de school | |
Titel van de website | |
Organisatiestructuur | |
Vakantiespreiding |
Year | Test name | Score | School or Gemeente or Country wide | School beats the average |
---|
Contact | De Jenaplaneet Vliestroom 204 2401 VP Alphen aan den Rijn Telefoon: 0172443177 Schoolwebsite: www.basisschooljenaplaneet.nl E-mailadres: [email protected] |
---|---|
School Board | Schoolbestuur Morgenwijzer Aantal scholen: 17 Aantal leerlingen: 3856 Website schoolbestuur: www.morgenwijzer.nl |
Partnership | Samenwerkingsverband Stichting SWV Passend Onderwijs Rijnstreek Website samenwerkingsverband: www.swvrijnstreek.nl |
Location | Vliestroom 204 2401 VP Alphen aan den Rijn |
School Guide | Download |
Explanation from School | Toelichting van de school De Jenaplaneet is â uiteraard â een jenaplanschool. Voor sommige ouders is het een bewuste keuze om hun kinderen naar een jenaplanschool te laten gaan, maar sommigen zullen wellicht minder bekend zijn met jenaplanonderwijs. We geven je graag wat meer informatie over wat jenaplanonderwijs nu eigenlijk in het kort inhoudt. Ieder kind is uniek. Jenaplanonderwijs is een vernieuwende onderwijsstroming die in het begin van de twintigste eeuw is ontstaan en in de jaren â50 naar Nederland is overgewaaid. Anders dan bij âtraditioneelâ onderwijs staat bij jenaplanonderwijs het kind centraal en niet de lesstof. Het belangrijkste basisprincipe van jenaplanonderwijs is dat ieder kind (en iedere mens) uniek is, zo ook in de ontwikkeling, talenten en leerstijlen. Doordat bij jenaplanonderwijs het kind centraal staat is er binnen het onderwijs ruimte voor ieder kind om uniek te zijn.Brede ontwikkeling. Een jenaplanschool besteedt niet alleen aandacht aan schoolse kennis en vaardigheden (lezen, schrijven, rekenen). Dit is Ă©Ă©n van de pijlers van jenaplan: werken. De scholen besteden daarnaast ook veel aandacht aan gesprek (kringen), spelen en vieren. Door deze brede insteek richt Jenaplanonderwijs zich in feite gedeeltelijk op de brede opvoeding van kinderen, waardoor kinderen de ruimte krijgen zich zo breed mogelijk te ontwikkelen. Door niet enkel aandacht te besteden aan schoolse vaardigheden wordt een deel van de opvoeding als het ware overgenomen door de leerkrachten. Hierdoor kun je spreken van een gemeenschap van leerkrachten, kinderen en ouders.Stamgroepen: leren en respecteren van verschillen. Kenmerkend aan jenaplanonderwijs en de insteek als âgemeenschapâ zijn de meerjarige stamgroepen. Door de meerjarige stamgroepen leren de kinderen van onderlinge verschillen. Bovendien leren ze met deze verschillen omgaan en ze te respecteren. Ze maken mee hoe het is om de oudste (op de Jenaplaneet voorheen ook middelste) en de jongste van een stamgroep te zijn. Kinderen maken dus bewuster de ontwikkeling van de oudere of jongere klasgenoten mee, leren zo van hen Ă©n hebben op hun beurt ook weer een voorbeeldfunctie. |
Mission & Vision | |
Characteristics | samen verantwoordelijk betrokkenheid en empathie wederszijds respect zelfstandig en flexibel zelfontdekkend leren |
Average number of students | 214 |
Monday |
8.58 - 15
|
---|---|
Tuesday |
8.58 - 15
|
Wednesday |
8.58 - 15
|
Thursday |
8.58 - 15
|
Friday |
8.58 - 15
|
Advies | Percentage | Volgorde |
---|---|---|
praktijkonderwijs | 14.2857142857% | 3% |
vmbo-k | 14.2857142857% | 7% |
vmbo-(g)t | 28.5714285714% | 9% |
havo | 28.5714285714% | 11% |
vwo | 14.2857142857% | 13% |
Correctness? | Percentage | Percentage Vergelijking | Volgorde |
---|---|---|---|
boven advies | 34.78260869565217 | 25.266517964456817 | 10 |
op advies | 65.21739130434783 | 62.92786824760595 | 20 |
onder advies | 0 | 11.805613787937231 | 30 |
Score Type | Score | Score Vergelijking (comparable schools) | Signaleringswaarde (signal value) | Signaleringswaarde Correctie (corrected signal value) | Has Data |
---|---|---|---|---|---|
Fundamental Level Results | 98.4496 | 94.4119 | 85 | 82 | True |
Target Level Results | 62.7906 | 55.5558 | 45.5 | 39.4 | True |
Year | Percentage | Number of employees |
---|---|---|
<25 jaar | 16.6666666667% | 8.5849927469 |
25-35 jaar | 11.1111111111% | 23.3416853488 |
35-45 jaar | 27.7777777778% | 26.717657919 |
45-55 jaar | 11.1111111111% | 20.0448371357 |
55-65 jaar | 27.7777777778% | 18.9239087432 |
≥65 jaar | 5.5555555556% | 2.3869181063 |
Type | Percentage | Number of employees |
---|---|---|
Onderwijzend personeel | 64.7058823529% | 72.0799249028 |
Direct ondersteunend personeel | 17.6470588235% | 17.580796567 |
Indirect ondersteunend personeel | 11.7647058824% | 2.7222743731 |
Management | 5.8823529412% | 7.6170041572 |
Type | Percentage | Number of employees |
---|---|---|
<25 jaar | 16.6666666667% | 8.5849927469 |
25-35 jaar | 11.1111111111% | 23.3416853488 |
35-45 jaar | 27.7777777778% | 26.717657919 |
45-55 jaar | 11.1111111111% | 20.0448371357 |
55-65 jaar | 27.7777777778% | 18.9239087432 |
≥65 jaar | 5.5555555556% | 2.3869181063 |